Boven: Brigadier Ber Philips was de instructeur van het korps.
Uiteraard was er een gedegen opleiding voor nieuwe motorsurveillanten. Periodiek werd die opleiding herhaald. Daartoe werden rijoefeningen gehouden op de toenmalige Constant Rebequekazerne aan de Oirschotsedijk en terreinrijden op de Oirschotse heide.
Behendigheidsoefeningen bestonden onder andere uit het (tijdens het rijden) je benen over het stuur gooien en dan zover naar voren opschuiven dat je op het stuur zat. Op het terrein van de kazerne stonden twee steile bruggen die je dan, zittend op het stuur, moest over rijden. (onder)
Arno Jansen bij een van de bruggen op de kazerne.
Arno Jansen (r)
Boven: Peter van de Wal. Stropdas aan en je gewone uniform ipv. gedegen motorkleding was normaal. Ook dat je kinband van de helm (die van kurk was) niet vast zat vond men niet erg. Dat was toen niet eens verplicht.
Links Cor Wijen op de motor.
Daaronder enkele momenten waarop Piet Biermans instructie krijgt.
Wim Swart (links) klaar om met de motor naar de Oirschotse hei te gaan. Op de binnenplaats aan de Grote Berg had het korps een eigen benzinepomp.
Links is nog een VW-kever met halve deuren te zien. Een van de garageboxen was bestemd voor de dienstauto'van de hoofdcommissaris.
Hieronder enkele foto's waarop Wim Swart zijn kunsten vertoont.
Nee. Dit is geen voortgezette rijopleiding.
Circus Holiday was in Eindhoven en zoals toen gebruikelijk verleende de politie assistentie. Een taak die later steeds meer zou worden overgenomen door anderen omdat de prioriteiten anders kwamen te liggen en steeds meer taken werden afgestoten als oneigelijke politietaken.
Vlnr: Wim van den Boom, Rob Storimans en Arno Jansen. De 'motorrijder' op de voorgrond is onbekend.